جامع ترین ترین اخبار و اطلاعات فناوری و موبایل جامع ترین ترین اخبار و اطلاعات فناوری و موبایل .

جامع ترین ترین اخبار و اطلاعات فناوری و موبایل

نگاهی به هدست هولولنز 2 ؛ جادوی واقعی مایکروسافت (بخش 3)

ردیاب چشمی: یک گام فراتر از مغز؟

ردیاب چشمی یکی از فاکتورهای مهم در فناوری‌هایی همچون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده محسوب نمی‌شود. اما به هر حال موضوع قابل توجهی است. گفتنی است که هدست واقعیت مجازی هولولنز اولیه به ویژگی ردیاب چشمی مجهز نبود. اما از طرفی ما شاهد این ویژگی در هدست مجیک لیپ وان و هدست‌های هدفمندتر واقعیت مجازی مانند هدست Vive Pro Eye اچ تی سی و Varjo VR-1 بودیم که این محصولات، آغازگر بکارگیری ویژگی یاد شده نیز محسوب می‌شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۱:۳۳ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)

نگاهی به هدست هولولنز 2 ؛ جادوی واقعی مایکروسافت (بخش 2)

هدست واقعیت افزورده هولولنز 2 ، یک جادوی کاربردی

امروزه دیگر واقعیت افزوده به مانند رویای خیالی نیست. درواقع این فناوری بخشی است که سه مورد عبارت‌اند از: ردیابی چشم، زاویه دید وسیع‌تر و ردیابی دست بهتر.

توسط گوگل و اپل در گوشی‌هایشان نیز گشترش یافته و بسیاری از سازندگان هدست‌ها نظیر مجیک لیپ، گام‌های امیدوارکننده‌ای را در این زمینه برداشته‌اند. این شرکت‌ها در این راستا توانسته‌اند هدست‌هایی که استفاده‌های راحت‌تری دارند و تعامل بهتری را با هلوگرام و اشیای دیجیتال به ارمغان می‌آورند، تولید کنند.

هولولنز اولیه دستگاه و هدست واقعیت مجازی پیشرفته‌ای محسوب می‌شود. چرا که از طراحی منحصربه‌فردی در کنار اینکه بی سیم و همچنین بدون هیچ اتصالی بود، پشتیبانی می‌کرد. با این حساب نسخه دوم این هدست یعنی هولولنز 2 محصولی جدید نیست اما سه ویژگی کلیدی دارد که باعث می‌شود تا ببینیم که با یک محصول مدرن و پیشرفته روبه‌رو هستیم. این


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۴:۱۵ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)

نگاهی به هدست هولولنز 2 ؛ جادوی واقعی مایکروسافت (بخش 1)

هولولنز 2 هدست واقعیت مجازی مایکروسافت است که ارتقای چشمگیری در بخش بکارگیری سرویس‌های ابری، پهنای باند و طراحی نسبت به نسخه پیشین خود داشته است. در ادامه، هولولنز جدید را مورد بررسی دقیق و همه‌جانبه قرار خواهیم دارد. مایکروسافت هولولنز دست پر برگشته است. نسخه جدید مایکروسافت هولولنز که حاصل سه سال ادغام هدست با فناوری واقعیت مجازی است. پس از انتشار تیزر مربوطه، اکنون هولولنز 2 با قیمت 3500 دلار قابل سفارش است که البته در اواخر سال میلادی جاری عرضه می‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۱۰ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)

قدرتمندترین تراشه اسمارت‌ فون در جهان معرف شد

کمپانی اپل چند روز پیش از آیفون‌ 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس رونمایی کرد. این دیوایس‌ها از امکانات جدید فراوانی برخوردارند اما شاید مهم‌ترین آنها وجود چیپ‌ست A13 Bionic باشد. اپل مدعی شده که به لطف وجود این تراشه، آیفون‌های جدید، سریع‌ترین CPU و GPU در بین کل اسمارت‌فون‌های بازار را خواهند داشت. گفته می‌شود سرعت CPU و GPU در این تراشه 64 بیتی تا 20 درصد نسبت به A12 Bionic افزایش یافته است. عناصر متعددی که در ساخت A13 Bionic به کار رفته، امکان اجرای بیش از یک تریلیون عملیات در ثانیه – که برخی از آنها به یادگیری ماشینی مربوط می‌شود – را فراهم می‌کند.


برچسب: پردازنده Processor، اپل Apple،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۵۵ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)

ویژگی‌های فنی هدفون ها

از لحاظ فیزیکی هدفون‌ها در چند حالت موجود اند که عبارتند از:

 روی گوشی (On-Ear)، دورگوشی  (Over-Ear)، توگوشی یا ایرفون  (In-Ear or Earphone)، هدست  (Headset)، گیره‌ای (Clip On)، پشت گردن (Neck Band) و هندزفری  (Hands Free).

 از لحاظ ارتباطی نیز دو نوع هدفون سیمی و هدفون بی سیم (با استفاده از بلوتوث یا دانگل وایرلس) تولید می‌شود. علاوه بر اینها مهمترین عامل تمایز در عملکرد هدفون‌ها ویژگی‌های فنی آنها است. وجود یا عدم وجود هر یک از این ویژگی‌ها باعث تفاوت در کیفیت صدای خروجی و قیمت هدفون می‌شود. برخی از این ویژگی‌های فنی به شرح زیر است:

نویز کنسلینگ  (Noise Cancellation)؛ اسکن مداوم صدای محیط (نویز) توسط میکروفون و خنثی کردن آن با تولید یک نویز هم اندازه اما در جهت مخالف. هدفون های مجهز به نویز کنسلینگ بهترین گزینه برای استفاده در مکان های شلوغ و پر سر و صدا مانند کارگاه، هواپیما و قطار هستند.


برچسب: هدفون های داخل گوش، هدفون های وایرلس، هدفون های دور گوشی، هدفون های رو گوشی، هدفون های کاهنده نویز، بهترین هدفون،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۸:۱۰ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)

چگونه یک هدفون خوب انتخاب کنیم؟ (بخش دوم)

هدفون های دور گوشی

این هدفون ها اغلب صداها را با عمق و کیفیت بهتری پخش می‌کنند، به همین دلیل کاربر را قادر می‌سازند که جزییات صدا را راحت‌تر تشخیص دهد. هدفون هایی که دور گوش قرار می‌گیرند به دلیل نوع خاص طراحی خود کاربرد راحت‌تری نیز دارند. قیمت این هدفون ها از 100 دلار شروع می‌شود ولی هیچ محدودیتی ندارد. اوپو پی ام – 1 (Oppo PM-1) با قیمت 1099 دلار یکی از هدفون های دور گوش گران قیمت موجود در بازار محسوب می‌شود. پرداختن چنین بهایی برای خریدن یک هدفون شاید عقلانی به نظر نرسد اما هر محصولی کارایی خاص خود را دارد. اگر بتوانید مبلغی در حدود 200 تا 300 دلار را برای پرداخت یک هدفون دور گوشی هزینه کنید، می‌توانید محصولی را خریداری کنید که به ویژگی‌های پیشرفته‌ای نظیر کیفیت ساخت خوب، صدای عالی و قابلیت کاهش نویز فعال مجهز شده باشد.


برچسب: هدفون های داخل گوش، هدفون های وایرلس، هدفون های دور گوشی، هدفون های رو گوشی، هدفون های کاهنده نویز، بهترین هدفون،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۶:۴۸ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)

چگونه یک هدفون خوب انتخاب کنیم؟ (بخش اول)

یک هدفون، ویژگی‌هایی بیشتر از آن چه که شما در ظاهر آن می‌بینید، در خود دارد. به همین دلیل در این قسمت به شرح یک راهنمایی خلاصه در زمینه انتخاب و خریدن هدفون پرداخته‌ایم. کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هدفون‌ ها علاوه بر این که در هنگام خرید به شما کمک می‌کند، یک محصول دارای ارزش اقتصادی بیشتر را در اختیار شما می‌گذارد.

هدفون های داخل گوش

این نوع از هدفون ها که بیشتر با نام ایرفون یا ایرباد شناخته می‌شوند، ارزان‌ترین راه انتشار صدا در گوشی شما محسوب می‌شوند. اگر اخیرا یک گوشی هوشمند یا MP3 پلیر خریده‌اید، به احتمال زیاد به همراه این محصول یکی از این هدفون ها را نیز دریافت کرده‌اید. ایرفون ها در داخل یا خارج از کانال گوش قرار می‌گیرند تا از این طریق بتوانند از ورود هوا به داخل گوش جلوگیری و صدا را با کیفیت بهتری پخش کنند. این هدفون ها در مقایسه با سایر هدفون های موجود در بازار انتخاب بهتری برای ورزشکاران محسوب می‌شود و علاوه بر این، می‌توانند حمل پذیری بهتری را در اختیار شما بگذارند.


برچسب: هدفون های داخل گوش، هدفون های وایرلس، هدفون های دور گوشی، هدفون های رو گوشی، هدفون های کاهنده نویز، بهترین هدفون،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۴:۲۹ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)

بررسی هدست واقعیت مجازی HTC Vive (بخش دوم)

تجربه‌ی واقعیت مجازی با  HTC Vive

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که پیش از این برای هدست‌های واقعیت مجازی وجود داشت، تلقین حس تهوع به کاربر به دلیل تکان‌های ناگهانی ناشی از تجربه‌ی بازی‌های پرافت‌وخیز واقعیت مجازی بود. اچ‌تی‌سی به طور کامل به این ایراد واقف بوده و به همین دلیل سعی کرده این مسأله را در هدست خود به حداقل برساند. در تجربیاتی که کاربران از کار با HTC Vive داشتند، تعداد افرادی که دچار سرگیجه‌های ناشی از VR بودند، به مراتب کمتر از Oculus Rift گزارش شده‌است. همچنین این هدست حالت تهوع و موارد شدیدتر را نیز با موفقیت و به طور کامل از تجربه‌ی کاربری واقعیت مجازی حذف کرده‌ است.


برچسب: ، Htc، HTC Vive، اچ تی سی، هدست واقعیت مجازی، هدست واقعیت مجازی اچ تی سی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۲:۱۴ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)

بررسی هدست واقعیت مجازی HTC Vive (بخش اول)

با وجود اینکه هدست‌های Oculus Rift نخستین تجربه‌ی جدی واقعیت مجازی را در اختیار گیمرهای علاقمند قرار دادند، اما ایرادات و نواقص این محصول باعث شد که شرکت‌های دیگری نیز پا به عرصه‌ی ساخت هدست‌های واقعیت مجازی بگذارند و سودای فرمانروایی قلمروی واقعیت مجازی را در سر بپرورانند. یکی از این کمپانی‌ها، اچ‌تی‌سی بود که توانست با عرضه‌ی HTC Vive به رقیبی جدیدی برای Oculus Rift تبدیل شود و در بسیاری موارد نیز از آن پیشی بگیرد.

HTC Vive در نگاه اول بیش از هرچیز، به دستگاهی می‌ماند که از آینده آمده‌ است. طراحی این محصول بسیار جسورانه‌تر از رقبایی نظیر Oculus Rift انجام پذیرفته‌است تا حس پیشرفته بودن بیش از پیش در آن جلوه‌گر شود.


برچسب: ، Htc، HTC Vive، اچ تی سی، هدست واقعیت مجازی، هدست واقعیت مجازی اچ تی سی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۹:۳۸ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)

رونمایی سنهایزر از هدفون بی سیم و ساندبار جدید خود

شرکت سنهایزر در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2018 از محصولاتی مانند هدفون بی سیم پیشرفته و ساندبار حرفه‌ای رونمایی کرده که در طراحی هر دو محصول از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده شده است.

شرکت سنهایزر بیان کرده که هدفون بی سیم جدید اولین مدل در نسل جدید هدفون‌های Momentum است که به عنوان یکی از محصولات نمادین سنهایزر نیز شناخته خواهد شد. در درون هر ایرباد این هدفون بی سیم از یک درایور 7 میلی‌متری استفاده شده است که کوچک به نظر می‌رسد اما می‌توانند با کیفیت هرچه بیشتر در حد و اندازه استانداردهای سنهایزر عمل کنند که البته راه‌اندازی و طراحی چنین فناوری کار آسانی نیز نبوده است. به بیانی دیگر علاقه‌مندان و صاحبان آتی این دستاورد می‌توانند صدایی بسیار واضح و شفاف را از طریق بلوتوث با استفاده از ایربادها دریافت کنند.


برچسب: Bluetooth، FIFA 2018، Headphone، IFA، Sennheiser، soundbar،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۷:۴۸ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)