جامع ترین ترین اخبار و اطلاعات فناوری و موبایل جامع ترین ترین اخبار و اطلاعات فناوری و موبایل .

جامع ترین ترین اخبار و اطلاعات فناوری و موبایل

ویژگی‌های فنی هدفون ها

بسته یا باز بودنِ پشت گوشی‌های هدفون  (Open Back – Close Back)؛ در هدفون‌های پشت بسته جریان هوا و صدا به محیط داخلی هدفون وارد، و از آن خارج نمی‌شود. ایرکاپ این نوع هدفون ها عایق شده و صدا را ایزوله می‌کند، لذا ضمن آنکه دیگران صدای هدفون را نمی‌شنوند، برای گوش دادن به موزیک با بیس قوی مناسب‌تر هستند. برعکس، هدفون پشت باز روی قسمت بیرونی گوشی یا ایرکاپ های خود منافظی دارد که اجازه می‌دهند جریان هوا و صدا از آن عبور کند. مزیت هدفون‌ های پشت باز این است که صدای خروجی طبیعی تری تولید کرده و خستگی کمتری برای گوش ایجاد می‌کنند.

انواع درایورهای هدفون (Drivers)؛

قسمتی از هدفون است که سیگنال‌های الکتریکی را به صدا تبدیل می‌کند. در واقع درایور یک اسپیکر کوچک شده است. انواع مختلفی از درایورها وجود دارد. برخی هدفون‌ها بیش از یک درایور دارند. برای مثال یک هدفونِ های اِند (High End، پیشرفته‌ترین هدفون‌هایی که تمام فناوری‌های روز در آنها بکار رفته است.) می‌تواند تا 12 درایور داشته باشد!

نوع کابل و اتصالات هدفون :

جنس و فناوری تولید این کابل‌ها نیز بسیار مهم است. برخی از ویژگی‌هایی که برای کابل هدفون می‌توان نام برد عبارتند از: قابلیت تعویض و جدا شدن کابل، قابلیت جلوگیری از گره خوردگی و در هم پیچیدن کابل و انعطاف پذیری آن. در مورد سر جک هدفون نیز باید دقت کرد که با دستگاه‌هایی که دارید هماهنگ باشد.

علاوه بر اینها، ویژگی‌های دیگری نیز برای هدفون‌ها متصور است. هدفون‌های گیمینگ مخصوص استفاده هنگام بازی طراحی شده‌اند. هدفون‌های ورزشی دارای خصوصیات فیزیکی‌ای مناسب ورزش و تحرک زیاد هستند؛ در مقابل عرق کردن و رطویت مقاوم‌اند و هنگام ورزش و تحرک محکم سر جای خودشان (روی گوش) می‌مانند. هدفون‌های مانیتورینگ یا استودیویی تمام صداها را دقیقاً همانطور که هستند به گوش تنظیم کنندگان موسیقی می‌رسانند.


برچسب: هدفون های داخل گوش، هدفون های وایرلس، هدفون های دور گوشی، هدفون های رو گوشی، هدفون های کاهنده نویز، بهترین هدفون،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۸:۱۰ توسط:Polar bear موضوع: هدفون و هدست نظرات (0)